home

Betalning

Betalning kan ske med kontanter, kort, Bankgiro eller faktura (faktureringsavgift 50 kr tillkommer) alternativ delbetalningsmöjligheter, klicka HÄR för att läsa mer om detta. Kontakta din butik för ett upplägg som passar dig.

Vid köp av lagervara betalas hela beloppet i samband med hämtning/leverns. I samband med beställning av en möbel hos C/O Home erlägger du en handpenning på 30% av möbelns pris. Slutlig betalning sker när varan har kommit till vårt lager men innan hämtning/leverans av varan sker

Leveransvillkor

Din leverans ordnar vi alltid så snabbt som möjligt, om inget annat är överenskommet. Beställningsvaror och skräddarsydda varor beställs från våra leverantörer och tillverkas efter dina önskemål. Leveranstiderna för dessa möbler är normalt 3-8 arbetsveckor, om inte någonting annat står angivet på ordererkännandet som du får vid ditt köp. Avvikelser kan av olika anledningar förekomma då vi anlitar ett antal olika underleverantörer.

Leverans sker fritt till respektive butiks lager (information om detta ges vid köpet i den enskilda butiken). Du väljer själv om du vill hämta varan på din butiks lager – eller genom butiken beställa hemleverans av butikens rekommenderade transportör. För priser och information om våra olika typer av hemleveranse, klicka HÄR.

Vi lagerhåller beställda varor utan kostnad i två veckor från att vi kontaktat dig. Därefter kan en avgift om
300 kr/vecka faktureras om ej annat överenskommits. Detta gäller naturligtvis ej om varan är en del av en större leverans. Eventuell avgift skall betalas innan varan hämtas ut.

För varor som ej slutbetalas inom 30 dagar från att vi kontaktat Er förbehåller vi oss rätten att sälja produkten i butiken till annan kund. Handpenning återbetalas då ej.

Avbeställning av beställningsvaror skall ske inom 24 timmar från ordertillfället. Om så inte sker och handpenning erlagts förbehåller vi oss rätten att ej återbetala denna, detta för att kompensera för våra medkostnader. Beställningsvaror har ej öppet köp eller bytesrätt.

Leveranstidsgaranti

Vi garanterar att våra angivna leveranstider håller på våra egenproducerade möbler. Om vi mot förmodan inte skulle leverera varan i tid kompenserar vi dig genom att reducera priset med 200 kr för varje hel förseningsvecka. Är leveransen fem veckor eller mer försenad får du en ersättning om maximalt 1000 kr. Beloppet för ersättning vid försenad leverans uppgår dock maximalt till högst 10 % av varans värde.

Hos oss erbjuds du möjligheten att välja mellan flera hundra olika tyger och skinn vilket vid enstaka tillfällen kan medföra att någonting är tillfälligt slut eller har utgått hos leverantör. För de fall ett tyg blir försenat kontaktar vi alltid dig och informerar om ny leveranstid alterntivt om alternativa tyger att välja för att undvika försening. Om du väljer att vänta på ditt första tygval utgår ej ersättning för förseningen. Möjlighet att byta till annat tyg ges alltid i samband med information om förseningen. Vid val av tyg i högre priskategori än den ursprungliga svarar du själv för mellanskillnaden.

Vid beställning av varor som ej är egenproducerade av C/O Home har vi ej möjlighet att garantera en leveranstid utan leverans av varan sker ”vid ankomst till vårt lager”. Därför utgår ej ersättning för försening av dessa varor.

Transportskador

Vid leverans skall varan alltid kontrolleras. Avvikelser (godsskada, emballageskada, saknat kolli) skall alltid nteras direkt vid leverans. Anmälan skall omgående (senast 48h efter leveranstillfället) göras till butiken där du köpt varan. För en effektiv och snabb hantering av reklamationen bör digitala bilder på godsets emballage samt bilder på den skadade varan bifogas och mailas till respektive butik.

Observera att varorna inte får förflyttas eller användas innan reklamationsärendet är slutfört samt att emballaget sparas för eventuell besiktning

Reklamationer

Enligt konsumentköplagen du har tre års reklamationsrätt avseende produktfel. Lagen förutsätter att alla skötselråd följs och normal aktsamhet iakttagits. Underlätta gärna din reklamation genom att dokumentera synliga skador och/eller förändringar med bilder.

Öppet köp/bytesrätt i butik

Vi erbjuder öppet köp och bytesrätt i tre dagar (eller enligt överenskommelse) på varor som du köper och tar med direkt från butik. Varan ska vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadd. Originalemballage ska sparas och följa varan. Öppet köp/bytesrätt gäller inte rea-/fyndvaror. När det gäller skräddarsydda varor eller beställningsvaror har vi ej bytesrätt eller öppet köp.

Fakta- och prisuppgifter

Fakta- och prisuppgifter som förekommer i C/O Homes kommunikation lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar samt för slutförsäljning. Fotografier som publiceras av C/O Home har olika rättighetsinnehavare och vid önskemål om användning av dessa i andra sammanhang krävs en kontakt med oss. Tänk på att bilder inte alltid återger produkternas verkliga utseende. Bildskärmsinställningar och trycktekniska variationer påverkar detta.

Distanshandel/Kundservice

Vill du hellre ringa oss och beställa dina möbler – inga problem, precis som i våra möbelbutiker får du alltid personlig service från kunniga säljare när du ringer till oss för att handla. Vi finns nära till hands om du behöver hjälp med inredningsidéer eller har frågor om vårt sortiment, leveranstider, service och erbjudanden. 

Personuppgifter & Sekretesspolicy

De person- och kontaktuppgifter du lämnar till oss i samband med köp eller annan kontakt hanteras med största respekt och i enlighet med Svenska Personuppgiftslagen (PUL). När du lägger en beställning hos oss godkänner du att vi använder och lagrar dina uppgifter i våra datasystem för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Det handlar t.ex. om att kunna leverera dina varor, leveransavisera men också om att informera dig om nyheter och erbjudanden.